GREEN GRAY RED
ورود به سایت ثبت نام

ايجاد حساب کاربري

فیلدهایی که با علامت * مشخص شده اند الزامی می باشند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس ایمیل *
تایید آدرس ایمیل *

ماجراهای امین و اکرم

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00 (3 رای)

 

 نام اصلی
 ماجراهای امین و اکرم
 سال آغاز انتشار
 1365 خورشیدی
 پدیدآورنده (تصویرگر)  سعید رزاقی
 پدید‌آورنده (نویسنده)
 احمد عربلو
 ژانر
 کمدی، ماجرایی

 

توضیحات تکمیلی: یکی از خاطرات مشترک بچه‌های دیروز و امروز، مجلات «رشد» هستند؛ نشریاتی که همچون سال‌های نه چندان دور، شیوۀ توزیع آن‌ها عمدتاً از طریق مدارس است. اوایل دهۀ شصت سرآغاز انتشار مجلات رشد بود و بر همین اساس، بسیاری از بچه‌های دهۀ شصت کم و بیش با نشریات «رشد نوآموز» و «رشد دانش‌آموز» آشنا هستند. البته نشریات «دانش‌آموز» (بدون پیشوند «رشد») سابقه‌ای به مراتب طولانی‌تر دارند و آغاز انتشار آن‌ها به سال 1327 خورشیدی باز می‌گردد.

در سال‌های دهۀ شصت، یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های مجلات رشد، بخش‌های مرتبط با آثار «پی‌نما» («داستان مصور» یا «کمیک استریپ») بود. در سال 1365 خورشیدی، برای نخستین بار داستان مصوری تحت عنوان «ماجراهای امین و اکرم» در مجلۀ «رشد نوآموز» منتشر شد. تصویرگر این داستان مصور، یکی از برجسته‌ترین تصویرگرانِ حال حاضر و یکی از پیشگامان عرصۀ پی‌نما در ایرانِ بعد از انقلاب بود: استاد «سعید رزاقی».

بعد از انتشار نخستین شماره از «ماجراهای امین و اکرم»‌، انتشار این داستان‌ها در نشریات رشد ادامه یافت و تا سالیان متمادی تبدیل به یکی از بخش‌های ثابت این نشریات گردید و خاطرات زیادی برای بچه‌های نسل قبل آفرید. همان‌ طور که از نام این مجموعه‌ از داستان‌های مصور بر می‌آید، شخصیت‌های اصلی این داستان‌ها پسری به نام «امین» و دختری به نام «اکرم» هستند.

امین ذاتاً پسری بازیگوش و سرشار از شیطنت است. او ماجراجویی را دوست دارد و البته در این  میان، کم هم دسته گل به آب نمی‌دهد. در نقطۀ مقابل، اکرم دختری به مراتب منطقی‌تر و سر به راه‌تر از امین است و خیلی از مواقع که امین در آستانۀ خرابکاری و دست زدن به کارهای احمقانه است، سعی می‌کند به شیوه‌های خاص خود مانع از افراط‌کاری‌های امین شود، هر چند که در بیشترِ این موارد، توصیه‌ها و هشدارهای دلسوزانۀ اکرم در گوش امین فرو نمی‌رود و او کماکان به بازیگوشی‌های خود ادامه می‌دهد. البته ناگفته نماند که گاهی اوقات اکرم نیز با امین همدست و هم‌داستان می‌شود و به نوعی شریک و یار ماجراجویی‌های امین می‌‌گردد. حتی در برخی داستان‌ها، این خودِ اکرم است که مستقلاً دردسرآفرینی می‌کند.

یکی دیگر از شخصیت‌های تقریباً ثابت «ماجراهای امین و اکرم»، شخصیتی به نام «عمو رحیم»‌ است که البته گاهاً نیز از او تحت عنوان «بابا رحیم» یاد می‌شود. در داستان‌ها، عمو رحیم نماد خِرَدورزی و بلوغ فکری است. او با رفتارهای حساب‌شده و راهنمایی‌های مشفقانۀ خود سعی می‌کند راه و رسم درست زندگی را به امین و اکرم بیاموزد و حامی و پشتیبانی مناسب برای آن‌ها باشد.

به دلیل محبوبیت «ماجراهای امین و اکرم»، در سال 1372، بخشی از این ماجراها در قالب چند جلد کتاب مستقل توسط «انتشارات برگ» چاپ و انتشار یافتند.

در این بخش، جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با داستان‌های مصور «ماجراهای امین و اکرم»، چند نمونه از این آثار ارائه شده‌اند. این آثار همگی مربوط به یکی از کتاب‌های انتشار یافته در سال 1372 هستند که تصویرگری آن‌ها را استاد «سعید رزاقی» و نویسندگی داستان‌ها را «احمد عربلو» بر عهده داشته است. با ما همراه باشید و از این آثار دیدن نمایید.

نکته 1: چنانچه در نمایشگرهای کوچک (مثلاً نمایشگر تلفن همراه) قصد مطالعۀ داستان‌ها را دارید، برای مشاهدۀ تصاویر در اندازۀ بزرگتر، بر روی آن‌ها کلیک نمایید.

نکته 2: داستان‌ها را از راست به چپ مطالعه فرمایید.

 

 

 

 


 

 

 


 


 

 

نوشتن دیدگاه

- برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را بدون نیاز به تأیید منتشر سازید، ابتدا به صورت «کاربرِ عضو» وارد سایت شده و سپس دیدگاه خود را ارسال نمایید. در صورتی که عضو نیستید، ابتدا در سایت ثبت نام نمایید.
- از درج نظرات حاوی مطالب غیراخلاقی، سیاسی، توهین‌آمیز و یا غیرمرتبط با موضوع، جداً خودداری فرمایید.
- از درج هر گونه تبلیغ، آدرس پستی یا اینترنتی، شمارۀ تلفن و مواردی از این قبیل در بخش دیدگاه‌ها جداً خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهدۀ تخلف، برخورد مقتضی انجام خواهد شد.
- سعی بر این خواهد بود تا نظرات کاربران میهمان (غیر عضو) در اسرع وقت منتشر گردد اما گاهی ممکن است انتشار آنها با تأخیری حداکثر 24 ساعته مواجه شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خانه کمیک استریپ‌ها ماجراهای امین و اکرم

جدیدترین مطالب سایت

بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 105
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 103
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 98
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 103
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 58
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 181
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 61
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 88
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 92
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 88
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 135

آمار بازدیدکنندگان سایت

5341927
امروز
دیروز
هفته جاری
بازدید کل
1359
1406
2765
5341927

تصویر تصادفی

Flee--2021