GREEN GRAY RED
ورود به سایت ثبت نام

ايجاد حساب کاربري

فیلدهایی که با علامت * مشخص شده اند الزامی می باشند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس ایمیل *
تایید آدرس ایمیل *

بابون فضایی | Lunarbaboon

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00 (1 رای)

 

 نام اصلی
 Lunarbaboon
 نام فارسی
 بابون فضایی (میمون فضایی)
 پدید‌آورنده
 کریستوفر گریدی (Christopher Grady)
 ژانر
 کمدی، درام

 

توضیحات تکمیلی: عبارت «لوناربابون» (Lunarbaboon) را می‌توان به صورت «بابون فضایی» ترجمه کرد. برای آن دسته از دوستان که شاید ندانند باید عرض شود که «بابون» نوعی میمون است. اما چرا عبارت نسبتاً عجیب و غریب «بابون فضایی» به عنوان نام سری کمیک‌هایی به نویسندگی و تصویرگری «کریستوفر گریدی» انتخاب شده است؟ شاید پاسخ این پرسش را خود کریستوفر گریدی بهتر از همه بداند، اما آنچه از شواهد بر می‌آید، علاقۀ گریدی به سری فیلم‌های «جنگ ستارگان»‌ (Star Wars) می‌تواند یکی از دلایل اصلی این نامگذاری عجیب باشد. از دیگر سو، شخصیت اصلی کمیک‌های لوناربابون، ظاهراً بر پایۀ شکل و شمایل و حتی خصوصیات فردیِ خودِ گریدی خلق شده است و به نظر می‌رسد گریدی خود را در این سری آثار کمیک در قالب شخصیت اصلی بازآفرینی کرده باشد (البته همراه با افزودن کمی چاشنی تخیل).

افرادی که با سری فیلم‌های جنگ ستارگان آشنا هستند، به خوبی می‌دانند یکی از شخصیت‌های محوری این فیلم‌ها، یک موجود فضایی تقریباً میمون‌نما به نام «چوباکا» (Chewbacca) است. در خودِ کمیک‌های لوناربابون هم گریدی بارها و بارها به علاقۀ شدید شخصیت اصلی این کمیک‌ها به فیلم‌های جنگ ستارگان و شخصیت چوباکا اشاره کرده است؛ علاقه‌ای که بعدها حتی به پسر این شخصیت هم انتقال یافته است.

اما موضوع کمیک‌های لوناربابون چیست؟ محور اصلی این کمیک‌ها پدری میانسال و کاملاً معمولی است. او بسیار خانواده‌دوست است و اکثر وقت خود را در کنار اعضای خانواده‌اش می‌گذراند. بیشترین کُنش و واکنش این پدر با پسر خردسال خود است. او سعی می‌کند توأم با آموزش درس‌های زندگی به پسرش، شرایط را به نحوی مدیریت کند که این پسر بتواند از دوران کودکی خود نهایت لذت را ببرد. علاوه بر پسر، بعدها پدرِ موردِ اشارۀ ما صاحب یک فرزند دختر هم می‌شود که همین مسئله باز هم به جذابیت‌ ماجراها می‌افزاید. البته از روابط بسیار صمیمی و محبت‌آمیز این پدر با همسر خود هم نباید غافل شد؛ این مسئله‌ نیز به دفعات توسط گریدی مورد اشاره قرار می‌گیرد و بر اهمیت نقش زن و مادر در تحکیم بنیان خانواده تأکید می‌شود.

جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با کمیک استریپ‌های «بابون فضایی»، چند نمونه از این آثار، انتخاب و ترجمه شده است. با ما همراه باشید و از این آثار دیدن نمایید.

نکته: داستان‌ها را از چپ به راست مطالعه فرمایید.

 

 

 

 


 
 

 

 


 
 

 

 


 
 

 

 


 
 

ترجمۀ کمیک استریپ‌ها: الف. درخشنده

 

 

 

نوشتن دیدگاه

- برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را بدون نیاز به تأیید منتشر سازید، ابتدا به صورت «کاربرِ عضو» وارد سایت شده و سپس دیدگاه خود را ارسال نمایید. در صورتی که عضو نیستید، ابتدا در سایت ثبت نام نمایید.
- از درج نظرات حاوی مطالب غیراخلاقی، سیاسی، توهین‌آمیز و یا غیرمرتبط با موضوع، جداً خودداری فرمایید.
- از درج هر گونه تبلیغ، آدرس پستی یا اینترنتی، شمارۀ تلفن و مواردی از این قبیل در بخش دیدگاه‌ها جداً خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهدۀ تخلف، برخورد مقتضی انجام خواهد شد.
- سعی بر این خواهد بود تا نظرات کاربران میهمان (غیر عضو) در اسرع وقت منتشر گردد اما گاهی ممکن است انتشار آنها با تأخیری حداکثر 24 ساعته مواجه شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خانه کمیک استریپ‌ها بابون فضایی | Lunarbaboon

جدیدترین مطالب سایت

بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 100
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 100
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 96
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 103
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 57
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 169
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 59
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 83
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 90
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 88
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 132

آمار بازدیدکنندگان سایت

5336290
امروز
دیروز
هفته جاری
بازدید کل
1331
1115
8389
5336290

تصویر تصادفی

Kung_Fu_Panda