GREEN GRAY RED
ورود به سایت ثبت نام

ايجاد حساب کاربري

فیلدهایی که با علامت * مشخص شده اند الزامی می باشند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس ایمیل *
تایید آدرس ایمیل *

کارآگاه گجت (18-2015) Inspector Gadget

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 3.50 (6 رای)

 

تیتراژ «کارآگاه گجت»
«لینک دانلود»‬‬ (‪(8.24 MB :حجم فایل

 

  نام اصلی
 Inspector Gadget
 نام فارسی
 کارآگاه گجت
 کشور تولیدکننده
 آمریکا، کانادا، فرانسه
 شرکت تولیدکننده
 دی‌اچ‌اکس میدیا (DHX Media)
 دی‌اچ‌اکس استودیوز هالیفکس (DHX Studios Halifax
 کارگردان
 فیلیپ استمپ (Phillip Stamp)
 ویلیام گوردون (William Gordon)
 جری برتولو (Geri Bertolo)
 + تعدادی دیگر از کارگردانان
 دورۀ پخش (نسخۀ اصلی)
 2015 تا 2018 میلادی
 مدت زمان (هر قسمت)
 22 دقیقه (هر قسمت متشکل از دو بخش 11 دقیقه‌ای)
 تعداد فصل  4
 تعداد قسمت (کل)
 52
 رده‌بندی سنی  TV-Y (گروه سنی کودک و خردسال)
 ژانر
 حادثه‌ای (اکشن)، ماجرایی، کمدی

 

 

بازگشت کارآگاه دست و پا چُلُفتی و دوست‌داشتنی، این بار در دنیای سه بُعدی


خلاصه داستان: داستان این مجموعۀ انیمیشنی دربارۀ یک کارآگاه فراموشکار، حواس‌پرت و شلخته به نام «کارآگاه گجت» است. این کارآگاه در حقیقت نیمی انسان و نیمی روبات است. به عبارت دیگر، انسانی است که یک سری ابزارک‌های عجیب و غریب در بدن او کار گذاشته شده و وی می‌تواند در هنگام لزوم، از هر یک از این ابزارک‌ها کمک بگیرد. 

دشمن گجت در این مجموعه، فردی خبیث به نام «دکتر کِلاو» است که رهبری سازمانی شرور به نام «اِم.اِی.دی» یا «مَد» (M.A.D) را برعهده دارد.

در هر قسمت، گجت از طریق رییس خود پی به نقشه‌های خرابکارانۀ دکتر کلاو ‌می‌برد، و سعی می‌کند با کمک برادرزاده‌اش «پِنی» و سگ دست‌آموز پنی به نام «برِین»، نقشه‌های دکتر کلاو را خنثی کند.

 

توضیحات تکمیلی:

همۀ کارتون‌دوستان کم و بیش با مجموعۀ انیمیشنی «کارآگاه گجت» آشنا هستند. سری اول و اصلی این مجموعه در فاصلۀ سال‌های 1983 تا 1986 میلادی تولید و پخش شد (برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این سری به این لینک مراجعه کنید: «کارآگاه گجت (86-1983)»).

در سال 2015، تولید سری جدید «کارآگاه گجت»، در دستور کار شرکت رسانه‌ای «دی‌اچ‌اکس میدیا» قرار گرفت. این بار مسئولیت ساخت مجموعه به تیمی جدید سپرده شد که همین امر موجب پیدایش تغییرات اساسی در ساختار مجموعه گردید. اصلی‌ترین تفاوت مجموعۀ جدید در مقایسه با مجموعۀ قدیمی، تغییر تکنیک ساخت اثر بود که به موجب آن «انیمیشن دو بعدی دستی» به «انیمیشن سه بعدی کامپیوتری» تبدیل گردید. از دیگر تغییرات ایجاد شده می‌توان به اضافه شدن شخصیت‌های جدید و ایجاد تحول در فضاسازی‌های مجموعه اشاره کرد.

 

شخصیت‌های اصلی:


کارآگاه گجت (Inspector Gadget): کسانی که کمی با دنیای انیمیشن و کارتون آشنا باشند حتماً با شخصیت «کارآگاه گجت» هم آشنا هستند. شخصیت گجت در مجموعۀ انیمیشنی جدید «کارآگاه گجت»، جدای از جایگزین شدن طراحی سه‌ بُعدی به جای طراحی دو بُعدی، تغییر زیادی نسبت به شخصیتی که از او در مجموعۀ انیمیشنی قدیمی‌تر ارائه شده بود نداشته است. کماکان با همان انسان نیمه مکانیکی یا اصطلاحاً «سایبورگ» روبرو هستیم که به تعداد زیادی ابزارک کاربردی مجهز است ولی هیچ گاه نمی‌تواند از تمام ظرفیت‌های ابزارک‌های خود به نحو اَحسن استفاده کند.

بر خلاف مجموعۀ قبلی که گجت مأموریت‌ها را لااقل در ظاهر، به صورت تک‌نفره پیش می‌بُرد، حالا برادرزادۀ او «پِنی» به طور رسمی به عنوان همکار، او را در مأموریت‌ها همراهی می‌کند. با این حال، گجت زیاد به مشاوره‌های دلسوزانه و کاربردی پنی کاری ندارد و از آنجایی که خود را عقل کل می‌داند، سعی می‌کند کارها را خود پیش ببرد. البته، همان طور که با این شخصیت احتمالاً‌ آشنا هستید، می‌دانید که میزان خرابکاری‌های او معمولاً بیش از دستاوردهای حرفه‌ای او است.


پِنی (Penny): برادرزادۀ کارآگاه گجت که در مجموعۀ قبلی هم حضوری فعال داشت، در سری جدیدتر نیز کماکان مسئولیت اصلی رَتق و فَتق امور را بر عهده دارد. این بار او در قامت همکار رسمی «کارآگاه گجت» در مأموریت‌ها حضور دارد و البته کَما فی‌ السابق از کمک‌های سگ باوفای خود «برِین» هم به مقدار کافی بهره می‌گیرد.

پنی نسبت به مجموعۀ قبلی، سنش بیشتر شده و حالا تقریباً دختری بالغ محسوب می‌شود. او شجاع و باهوش است و همواره آمادۀ دست و پنجه نرم کردن با تبهکاران است. پنی نسبت به «تالون»، برادرزادۀ «دکتر کِلاو»، علاقه‌ای مخفیانه دارد ولی از آنجایی که تالون در جهت اهداف دکتر کلاوِ بدجنس نقش‌آفرینی می‌کند، پنی به خود اجازه نمی‌دهد این علاقه مانع از مقابله با تالون و دکتر کلاو شود.


برِین (Brain): سگ باوفای پِنی، در مجموعۀ جدید نیز به عنوان بهترین دوست، همکار و همراه پنی حضوری فعال دارد. برین همچون قبل، سعی می‌کند با تغییر چهره، در موقعیت‌های مختلف به داد گجت و پنی برسد ولی گجت، گهگاه به اشتباه، او را به یکی مأموران تحت امر دکتر کِلاو فرض می‌کند و به جای مقابله با دشمنان اصلی، در صدد دستگیری و مقابله با برِین بر می‌آید.

علی‌رغم همۀ بلاهایی که معمولاً بر سرِ برِین می‌آید، باز هم او را می‌توان یکی از مورد اعتمادترین یاران کارآگاه گجت محسوب کرد. برین برای انجام وظایف خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.


دکتر کِلاو (Dr Claw): دشمن اصلی کارآگاه گجت، کماکان دکتر کِلاوِ خبیث است. مثل همیشه، او هنوز رؤیای تسلط بر جهان و نابودی گجت را در سر دارد. این بار کلاو از حضور برادرزادۀ خود «تالون» هم در پیگیریِ نقشه‌هایش بهره می‌گیرد. در حقیقت، طبق آنچه در قسمت اول مجموعۀ جدید روایت می‌شود، این تالون است که در همان قسمت اول، دکتر کِلاو را از زندان یخی و مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده، نجات می‌دهد.

ناگفته نماند که دکتر کِلاو به واسطۀ پنجۀ آهنین و خاص خود با نام کِلاو شناخته می‌شود (در زبان انگلیسی، «کِلاو» (Claw) به معنای پنجه است). در این سری هم کماکان چهرۀ دکتر کِلاو نمایش داده نمی‌شود و ما بیشتر به واسطۀ صدای خشن و حرکات پنجۀ آهنین کِلاو با او ارتباط برقرار می‌کنیم.

به این نکته هم باید اشاره کرد که دکتر کِلاو، مثل قبل، هنوز سرکرده و رهبر سازمان تبهکارانه‌ای موسوم به «مَد» (M.A.D) است.


تالون (Talon): برادرزادۀ دکتر کِلاو است که در مجموعۀ جدید به شخصیت‌های اصلی افزوده شده است. همان طور که بالاتر اشاره شد، تالون کسی است که در همان قسمت اول مجموعه، عموی خود را از زندان یخی نجات می‌دهد. تالون شخصیتی خوش‌چهره، باهوش و در عین حال موذی دارد و از حیله‌گری‌های خاص خود برای پیشبرد نقشه‌های عمویش نهایت بهره را می‌بَرَد.

همان طور که پنی به تالون علاقه‌ای مخفیانه دارد، تالون هم علاقه‌ای متقابل و عاشقانه نسبت به پنی دارد ولی دشمنی آن‌ها در قالب نیروهای خِیر و شَر، مانع از آن می‌شود که این علاقه جلوه و بُروزی طبیعی داشته باشد و بتواند پیشرفت کند. تالون خیلی از اوقات نقشه‌های عموی خود را قدیمی، از مُد افتاده یا مسخره می‌داند و حتی گاهاً به طور آشکارا با دکتر کِلاو بر سرِ عدم کارآیی نقشه‌ها وارد چالش می‌شود. در نقطۀ مقابل، دکتر کِلاو هم دائماً تالون را مقصر ناکامی نقشه‌هایش می‌داند و حتی در مواقعی که تالون واقعاً بی‌تقصیر است، تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سرِ او می‌شکند.


مَد کَت (MAD Cat): گربۀ دکتر کِلاو، در این مجموعه نیز همراه همیشگی دکتر کِلاو است. نام او با نام سازمان تبهکارانۀ تحت نظر کِلاو مرتبط است. برخلاف مجموعۀ قبلی که «مَد کَت» در آن گربه‌ای نَر بود، حالا یک گربۀ ماده برای همراهی دکتر کِلاو در نظر گرفته شده است. علی‌رغم رابطۀ خوبی که کِلاو با گربۀ خود دارد، رابطۀ میان مَد کَت و تالون چندان دوستانه نیست.

 

 


رییس کوئیمبی (Chief Quimby): رییس مرکز مقابله با فعالیت‌های تبهکارانه، «رییس کوئیمبی» است. او که همیشه شخصاً مأموریت‌ها را به گجت و پنی ابلاغ می‌کند، هنوز که هنوز است نمی‌تواند خود را از شرّ بلاهایی که ناخواسته و اکثراً به واسطۀ سر به هوایی‌های گجت به سرش می‌آید مصون بدارد.

در مجموعۀ جدید، پیام‌های حاوی مأموریت، به جای کاغذهای نابودشونده، از طریق فناوری‌های مدرن و تصاویر هولوگرافیک به گجت و پنی تحویل داده می‌شود.

رییس کوئیمبی موها و سبیل‌هایش نسبت به قبل روشن‌تر شده، حالا عینک به چشم می‌زند و اغلب مواقع نیز یک کُت بر تنِ او دیده می‌شود. او نسبت به گذشته بسیار صبورتر شده و سعی می‌کند کمتر از دست خرابکاری‌های گجت عصبانی شود.


پروفسور فون اِسلیک‌اِستاین (Professor Von Slickstein): «پروفسور فون اِسلیک‌اِستاین» در مجموعۀ اولیۀ «کارآگاه گجت» هم حضور داشت، با این حال آنقدر نقش او کم‌رنگ بود که زیاد به چشم نمی‌آمد. اما در مجموعۀ جدید، پروفسور با خصوصیاتی جدید و ویژگی‌های نو، نقشی به مراتب پُررنگ‌تر یافته است.

در مجموعۀ اولیه، پروفسور فون اسلیک‌استاین به صورت یک پیرمرد تقریباً 60 ساله طراحیِ شخصیت شده بود ولی حالا او در قامت یک مرد جوان طراحی شده که در خدمت نیروهای خیر است و تحت نظر رییس کوئیمبی، با اختراعات و اکتشافات خود سعی می‌کند به گجت و سایرین کمک برساند. پروفسور در نقش دانشمند و مخترع در مرکز مقابله با فعالیت‌های تبهکارانه انجام وظیفه می‌کند.


کایلا (Kayla): بعد از «برین»، «کایلا» را می‌توان نزدیک‌ترین و بهترین دوست پِنی تلقی کرد. کایلا هم جزو شخصیت‌هایی‌ست که در مجموعۀ جدید «کارآگاه گجت» به شخصیت‌های اصلی افزوده شده است. او در حال گذراندن دوره‌های آموزشی است تا بتواند در آیندۀ نزدیک به عنوان یک مأمور خبره با تبهکاران دست و پنجه نرم کند.

کایلا شخصیتی شاد و خوشبین دارد ولی از یک نقطه ضعف بزرگ هم رنج می‌بَرَد؛ او در رازداری بسیار ضعیف است و از آنجایی که بسیار پُرحرف است، گاهاً به صورت ناخواسته دردسرهایی ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

- برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را بدون نیاز به تأیید منتشر سازید، ابتدا به صورت «کاربرِ عضو» وارد سایت شده و سپس دیدگاه خود را ارسال نمایید. در صورتی که عضو نیستید، ابتدا در سایت ثبت نام نمایید.
- از درج نظرات حاوی مطالب غیراخلاقی، سیاسی، توهین‌آمیز و یا غیرمرتبط با موضوع، جداً خودداری فرمایید.
- از درج هر گونه تبلیغ، آدرس پستی یا اینترنتی، شمارۀ تلفن و مواردی از این قبیل در بخش دیدگاه‌ها جداً خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهدۀ تخلف، برخورد مقتضی انجام خواهد شد.
- سعی بر این خواهد بود تا نظرات کاربران میهمان (غیر عضو) در اسرع وقت منتشر گردد اما گاهی ممکن است انتشار آنها با تأخیری حداکثر 24 ساعته مواجه شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خانه انیمیشن‌های سریالی کارآگاه گجت (18-2015) Inspector Gadget

جدیدترین مطالب سایت

بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 96
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 94
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 95
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 99
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 56
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 166
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 58
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 80
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 88
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 87
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 130

تصویر تصادفی

Professor_Von_Slickstein