GREEN GRAY RED
ورود به سایت ثبت نام

ايجاد حساب کاربري

فیلدهایی که با علامت * مشخص شده اند الزامی می باشند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس ایمیل *
تایید آدرس ایمیل *

موشی پروداکشن | Mushi Production

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 3.00 (1 رای)

 

گزیده‌ای از آثار شاخص استودیوی «موشی پروداکشن»
«لینک دانلود»‬‬ (‪(52.97 MB :حجم فایل

 

 نام انگلیسی
 Mushi Production
 نام انگلیسی
 (مخفف)
 Mushi Pro
 نام اصلی
 (ژاپنی)
 プロダクション
 نام فارسی
 موشی پروداکشن
 ملیت
 ژاپنی
 سال تأسیس
 1961 میلادی
 بنیانگذار
 آثار شاخص
 پسر فضایی [66-1963] (Astro Boy) / مجموعۀ انیمیشنی
 کیمبا شیر سفید [66-1965] (Kimba the White Lion) / مجموعۀ انیمیشنی
 لئو شیر سفید [67-1966] (Leo the Lion) / مجموعۀ انیمیشنی
 دورورو [1969] (Dororo) / مجموعۀ انیمیشنی

 

 

استودیویی که توسط «پدر مانگا» و «پدرخواندۀ انیمه» تأسیس شد


-- «موشی پروداکشن» (Mushi Production) یا «موشی پرو» (Mushi Pro) نام یک استودیوی انیمیشن‌سازی ژاپنی است که در سال 1961 میلادی توسط «اوسامو تزوکا» (Osamu Tezuka) تأسیس و بنیانگذاری شد. محور اصلی فعالیت این استودیو تولید آثار «انیمه» (انیمیشن‌های ژاپنیِ دارای سبک خاص) است.

-- اوسامو تزوکا را فردی شاخص و پیشگام در تاریخ داستان‌های مصور و انیمیشن می‌دانند. از او به عنوان پدرِ «مانگا» (داستان‌های مصور ژاپنی) و پدرخواندۀ «انیمه» یاد می‌شود.

-- موشی پروداکشن در طول تاریخ حیات خود انیمه‌های متعددی را تولید کرده که در ساخت زیادی از آن‌ها مستقیماً خود اوسامو تزوکا نقش شاخص داشته است.

-- از برجسته‌ترین انیمه‌های تولیدی این استودیو می‌توان به مجموعه‌های «پسر فضایی [66-1963] (Astro Boy)»، «کیمبا شیر سفید [66-1965] (Kimba the White Lion)» و «لئو شیر سفید [67-1966] (Leo the Lion)» اشاره کرد که هر سۀ این آثار در ایران هم تا حدودی شناخته شده هستند («لئو» و «کیمبا» در واقع هر دو یک شخصیت واحد هستند. در نسخه‌های ژاپنیِ مجموعه‌های تولید شده توسط موشی پروداکشن، نام شخصیت شیر سفید «لئو» بوده ولی در نسخه‌های دوبله شدۀ این مجموعه‌ها به زبان انگلیسی، گاه از نام «کیمبا» و گاه از نام «لئو» استفاده شده که همین مسئله موجب پیدایش تفاوت در عناوین مجموعه‌ها نیز شده است).

-- در سال 1968 میلادی، اوسامو تزوکا که نقشی چشمگیر در تأسیس و ادارۀ موشی پروداکشن داشت، تصمیم گرفت از سمت‌های اجرایی خود در این استودیو کناره‌گیری کرده و استودیویی دیگر به نام «تزوکا پروداکشنز (Tezuka Productions)» را تأسیس کند.

-- پس از جدایی تزوکا از موشی پروداکشن، این استودیو که از قبل نیز دچار مشکلاتی جدی شده بود، بالاخره در سال 1973 میلادی به طور رسمی ورشکستگی مالی خود را اعلام کرد. پس از این واقعه، بسیاری از کارکنان تحت استخدام، موشی پروداکشن را ترک کردند و به دیگر استودیوهای ژاپنی پیوستند؛ این مسئله، تقریباً مترادف بود با تعطیلی غیر رسمی موشی پروداکشن.

-- در سال 1977 میلادی، موشی پروداکشن حیات دوباره یافت و با یک سری از نیروهای جدید فعالیت‌های خود را از سر گرفت. این استودیو کماکان نیز در زمینۀ تولید انیمه و انیمیشن فعال است ولی اکنون بیشتر به صورت «مشارکتی» و «همکاری‌محور» با سایر استودیوها و شرکت‌های انیمیشن‌سازی کار می‌کند و کمتر به تولید آثار مستقل می‌پردازد.

 

مجموعه انیمۀ «کیمبا شیر سفید» (محصول 1965 تا 1966 میلادی) که در ایران هم انیمه‌ای نسبتاً شناخته شده است، توسط «موشی پروداکشن» تولید شده است.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

- برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را بدون نیاز به تأیید منتشر سازید، ابتدا به صورت «کاربرِ عضو» وارد سایت شده و سپس دیدگاه خود را ارسال نمایید. در صورتی که عضو نیستید، ابتدا در سایت ثبت نام نمایید.
- از درج نظرات حاوی مطالب غیراخلاقی، سیاسی، توهین‌آمیز و یا غیرمرتبط با موضوع، جداً خودداری فرمایید.
- از درج هر گونه تبلیغ، آدرس پستی یا اینترنتی، شمارۀ تلفن و مواردی از این قبیل در بخش دیدگاه‌ها جداً خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهدۀ تخلف، برخورد مقتضی انجام خواهد شد.
- سعی بر این خواهد بود تا نظرات کاربران میهمان (غیر عضو) در اسرع وقت منتشر گردد اما گاهی ممکن است انتشار آنها با تأخیری حداکثر 24 ساعته مواجه شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خانه استودیوها و مراکز انیمیشن‌سازی موشی پروداکشن | Mushi Production

جدیدترین مطالب سایت

بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 98
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 95
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 96
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 101
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 57
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 169
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 59
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 82
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 90
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 88
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 132

تصویر تصادفی

Ishi_Zaki