GREEN GRAY RED
ورود به سایت ثبت نام

ايجاد حساب کاربري

فیلدهایی که با علامت * مشخص شده اند الزامی می باشند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس ایمیل *
تایید آدرس ایمیل *

برترین پلیس‌ها و کارآگاهان کارتونی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 3.96 (13 رای)

 

مقدمه: در این بخش، فهرستی از «برترین پلیس‌ها و کارآگاهان کارتونی» (به انتخاب جاکارتونی) به شما عزیزان ارائه گشته است. همانطور که مطلع هستید، گزینش برترین‌ها، کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است و طبعاً نمی‌توان تمام سلایق و نظرات را در انتخاب‌ها سهیم کرد. برای گزینش‌های این بخش، فاکتورهای زیادی از قبیل مقبولیت در بین کارتون دوستان، موفقیت در جذب مخاطب، ماندگاری در اذهان عمومی و... در نظر گرفته شده است. با این وجود، اگر احساس کردید که جای موردی در فهرست ما خالی است و یا اگر هرگونه انتقاد و پیشنهادی داشتید، آن را در قسمت دیدگاه‌ها بیان نمایید. قطعاً نظرات شما به غنی‌تر شدن این مطلب کمک خواهد کرد.

نکته: فهرست زیر ممکن است به مرور زمان دستخوش تغییرات گردد.

 

10مکس

شاید بسیاری از شما با «مکس» آشنا نباشید، اما این شخصیت در بسیاری از کشورها شخصیتی بسیار مشهور و شناخته شده است. مکس یکی از دو شخصیت اصلی مجموعۀ انیمیشنی «ماجراهای سَم و مکس: پلیس مستقل» (The Adventures of Sam & Max: Freelance Police) است که نسخۀ اصلی آن در سال‌های 1997 و 1998 میلادی پخش می‌شد. مکس یک خرگوش است که به عنوان یک پلیس مستقل در کنار همکارش «سَم» (که یک سگ است) انجام وظیفه می‌کند. سَم و مکس اصالتی کمیک استریپی (داستان‌ مصور) دارند ولی به خاطر شهرت بالای خود، در سایر رسانه‌ها، از جمله دنیای انیمیشن و بازی نیز حضور یافته‌اند.

9پلیس‌آهنی

«پلیس‌آهنی» یا «روبوکاپ» شخصیتی تقریباً شناخته شده است، البته اکثر افراد از طریق دنیای فیلم و سینما با این شخصیت آشنا هستند نه از طریق دنیای انیمیشن. برای آگاهی آن دسته از افرادی که از حضور پلیس‌آهنی در دنیای انیمیشن بی‌خبر هستند باید عرض کرد که در سال 1988 میلادی این شخصیت در یک مجموعۀ انیمیشنی 12 قسمتی ظاهر شد؛ مجموعه‌ای که درونمایۀ اصلی آن از فیلم سینمایی «پلیس‌آهنی» (محصول 1987) اقتباس یافته بود.

8جیمز گوردون

اگر پیگیر ماجراهای مهیج «بتمن» باشید به خوبی با شخصیتی به نام «کُمیسِر جیمز گوردون» آشنا هستید. در شهر سرشارِ از فساد و جُرم «گاتهام»، مردی زندگی می‌کند که به قانون و اخلاق پایبند است و بدون هیچ گونه اغماض، به مبارزه و مقابله با مجرمان و خلافکاران می‌پردازد. مردی که گاه در سن جوانی، گاه در سن میانسالی و گاه در سن پیری به تصویر کشیده شده است. مردی متعهد و پلیسی کارآزموده به نام جیمز گوردون. بر خلاف بتمن، که به طور غیر رسمی و مستقل با اشرار مبارزه می‌کند، گوردون به صورت رسمی و در قالب مأمور پلیسِ شهرِ گاتهام در برابر ظلم و قانون‌شکنی می‌ایستد.

7کارآگاه کونان

یک کاراگاه جوان به نام «شینیچی کودو» به طور اتفاقی بعد از خوردن یک ماده شیمیایی، به یک کودک تبدیل می‌گردد. پس از تغییر ظاهر ناگهانی، کودو تحت نام مستعار «کارآگاه کونان» (Detective Conan) به فعالیت خود به عنوان یک کارآگاه خصوصی ادامه می‌دهد و پرده از بسیاری از جرایم سازمان یافته و خطرناک بر می‌دارد. او بسیار باهوش و حاذق است و از مواجهه با مشکلات بزرگ هیچ هراسی ندارد. کارآگاه کونان در تعدادی از آثار شاخص انیمه (انیمیشن‌های ژاپنی) حضور یافته است و علاقه‌مندان پَر و پا قرص آثار انیمه به خوبی با این شخصیت آشنا هستند.

6شرلوک هولمز

یکی از مشهورترین، خبره‌ترین و باهوش‌ترین کارآگاهان خیالی تاریخ کسی نیست جز «شرلوک هولمز». شخصیتی که ریشه در داستان‌های کارآگاهی مشهور خلق شده توسط «سِر آرتور کانِن دویل» دارد و تا کنون در اقتباس‌های مختلف سینمایی، سریالی، انیمیشنی و بازی حضور یافته است. شهرت و اعتبار شرلوک هولمز در دنیای انیمیشن به اندازۀ سایر حوزه‌های ذکر شده نیست اما نام و اعتبار ذاتی او به قدری برجسته و چشمگیر است که نمی‌توان به این آسانی از حضور او چشم‌پوشی کرد. شاخص‌ترین حضور کارتونی شرلوک هولمز به سال 1983 میلادی باز می‌گردد که چهار اثر انیمیشنی نسبتاً موفق با محوریت این شخصیت ساخته شد. لازم به ذکر است که شرلوک هولمز به هیچ وجه مأمور رسمی پلیس نیست و همواره به صورت کارآگاه خصوصی پرونده‌های جرم و جنایت را پیگیری می‌کند.

5معاون کلانتر

«معاون کلانتر» سگی است که اسمش معرف شغلش هم هست. او از جمله شخصیت‌های قدیمی و خاطره‌انگیز دنیای کارتون‌هاست (علی‌الخصوص برای ما ایرانی‌ها). معاون کلانتر ذاتاً کمی مَشَنگ بود و خیلی راحت سرش کلاه می‌رفت. همیشه سعی داشت وظیفۀ خود را به نحو احسن انجام دهد اما اغلب اوقات یک جای کارش می‌لنگید. از جمله فاکتورهای محبوبیت این شخصیت در نزد ما ایرانی‌ها، صداپیشگی بی‌نظیر «ایرج رضایی» دوبلور خوب کشورمان به جای این شخصیت بود.

4گربه بازرس

 «گربه بازرس» تمام ویژگی های لازم برای محبوب شدن را در اختیار داشت. خوش تیپ بود، شجاع بود، مهربان بود، با جرم و جنایت مبارزه می کرد و از همه مهمتر بسیار زیرک و باهوش بود. گربه بازرس، یک گربۀ سیاه رنگ بود که در واقع رییس پلیس شهر حیوانات محسوب می‌شد. او به مبارزه با تبهکاران می‌پرداخت و آرامش و امنیت را در شهر حیوانات برقرار می‌کرد. بسیاری از بزرگسالان امروزی (کودکان دهه‌های گذشته)، از این شخصیت خاطراتی شیرین به یاد دارند.

3بازرس کلوزو

«بازرس» یا به صورت کامل‌تر «بازرس ژاک کلوزو»، یکی از بامزه‌ترین و در عین حال بی‌دست و پا ترین مأمورین پلیس در دنیاست. ژاک کلوزو، فردی است که به عنوان بازرس برای پلیس فرانسه فعالیت می‌کند. نام او به طوری ویژه با نام «پلنگ صورتی» گره خورده است. از آنجایی که در دنیای کارتون‌ها، حضور بازرس کلوزو با مجموعۀ انیمیشنی پلنگ صورتی توأمان بوده است و هر از گاه نیز این دو شخصیت مشهور با هم تقابل‌هایی داشته‌اند، می‌توان به وجود پیوندی عمیق فی‌مابین این دو کاراکتر اذعان کرد. شایان ذکر است که حضور بازرس کلوزو، خارج از محدودۀ دنیای انیمیشن نیز چشمگیر بوده است (سری فیلم‌های سینمایی «پلنگ صورتی» تأییدی بر این مدعاست).

2جودی هاپس

انیمیشن سینمایی «زوتوپیا» با اکران جهانی خود غوغایی به پا کرد و حتی موفق به کسب جایزۀ اسکار گردید. اصلی‌ترین شخصیت این مجموعه، یک افسر پلیس مؤنث به نام «جودی هاپس» بود؛ یک خرگوش، که تحت شرایطی منحصر به فرد، در ادارۀ مرکزی پلیس مشغول به کار شده بود. جودی، با برخورداری از قلبی رئوف، پشتکاری مثال‌زدنی و ظاهری جذاب و دوست‌داشتنی، توانست در دل بسیاری از دوستداران انیمیشن جا باز کند و نام خود را بر سر زبان‌ها اندازد. با هر متر و معیاری که حساب کنیم، شخصیت جودی را یکی از دلنشین‌ترین پلیس‌های کارتونی خواهیم یافت.

1کارآگاه گجت

و در نهایت، می‌رسیم به معرفی برترینِ برترین‌ها. انتخاب ما در این بخش، کسی نیست جز «کارآگاه گجت». بسیاری از ما، ناخودآگاه، پس از شنیدن واژۀ «کارآگاه»، نام «گجت» را در ذهن خود متصور می‌شویم. واقعاً معلوم نیست که چرا شخصیتی به گیجی و بی‌دست و پایی «گجت» برای شغل کارآگاهی گزینش شده است. درست است که برای یک کارآگاه، دارا بودن انواع و اقسامِ تجهیزاتِ یاری‌رسان یک امتیاز است، اما نباید فراموش کرد که برخورداری از هوش و شمّ پلیسی امری کاملاً ضروری است، چیزی که کارآگاه گجت به کلی فاقد آن است. بله، گجت کارآگاه زِبردستی نیست، اما دست‌کم خوب بلد است دیگران را چگونه بخنداند. شیرین‌کاری‌های گجت و صداپیشگی ماندگار مرحوم «اصغر افضلی» به جای این شخصیت، در گنجینۀ خاطراتِ کودکیِ بسیاری از ما ثبت شده است.

 

 

دیدگاه‌ها  

 
0 # جودی هاپس ونیک وایلد 1399-08-24 17:19
من عاشق انیمیشن زوتوپیام یعنی همه دنیامه و از اینکه جودی هاپس هم جزو بهترین پلیساست واقعا خوشحالم لطفا نیک وایلد یا همون روباه رو هم پیش جودی بزارین این دوتا خیلی به هم میان و امیدوارم ازدواج کنن :heart:
پاسخ دادن | گزارش تخلف
 

نوشتن دیدگاه

- برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را بدون نیاز به تأیید منتشر سازید، ابتدا به صورت «کاربرِ عضو» وارد سایت شده و سپس دیدگاه خود را ارسال نمایید. در صورتی که عضو نیستید، ابتدا در سایت ثبت نام نمایید.
- از درج نظرات حاوی مطالب غیراخلاقی، سیاسی، توهین‌آمیز و یا غیرمرتبط با موضوع، جداً خودداری فرمایید.
- از درج هر گونه تبلیغ، آدرس پستی یا اینترنتی، شمارۀ تلفن و مواردی از این قبیل در بخش دیدگاه‌ها جداً خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهدۀ تخلف، برخورد مقتضی انجام خواهد شد.
- سعی بر این خواهد بود تا نظرات کاربران میهمان (غیر عضو) در اسرع وقت منتشر گردد اما گاهی ممکن است انتشار آنها با تأخیری حداکثر 24 ساعته مواجه شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خانه فهرستواره‌ها برترین پلیس‌ها و کارآگاهان کارتونی

جدیدترین مطالب سایت

بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 43
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 41
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 42
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 65
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 38
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 84
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 40
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 49
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 69
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 69
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 100

تصویر تصادفی

Doctor_Strange