GREEN GRAY RED
ورود به سایت ثبت نام

ايجاد حساب کاربري

فیلدهایی که با علامت * مشخص شده اند الزامی می باشند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس ایمیل *
تایید آدرس ایمیل *

سرهنگ اولریک | Colonel Olrik

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 3.64 (7 رای)

نام اصلی:
Colonel Olrik

سابقۀ حضور در آثار انیمیشنی:
بلیک و مورتیمر (98-1997) / مجموعۀ انیمیشنی

 

تبهکار، مرموز و کینه‌جو


«سرهنگ اولریک»‌ یا به عبارت دیگر «کلنل اولریک»، شخصیت منفی مجموعۀ انیمیشنی «بلیک و مورتیمر» است. این شخصیت اصالتی کمیک استریپی دارد و از کتاب‌های مصور «بلیک و مورتیمر» اثر «ئی.پی. جِیکابس» (E.P. Jacobs) به دنیای انیمیشن راه یافته است.

شخصیت سرهنگ اولریک از همان ابتدای خلق کتاب‌های «بلیک و مورتیمر» در داستان‌ها حضور داشته و به غیر از یک داستان از این مجموعه موسوم به «تله‌ی زمان» (The Time Trap)، در مابقی داستان‌ها همواره حاضر بوده است.

اولریک شخصیتی بسیار مرموز، پیچیده و تا حدودی ناشناخته دارد. او در داستان «راز شمشیرماهی» (The Secret of the Swordfish) برای نخستین بار به مخاطبان معرفی شد. در این داستان، وی رییس سازمان اطلاعات و امنیت یک کشور شرقیِ خیالی موسوم به «امپراطوریِ زرد» (The Yellow Empire) بود. بر این کشور یک دیکتاتور به نام «باسام دامدو» (Basam Damdu) حکمرانی می‌کرد و اولریک خود در خدمت اهداف شوم امپراطوری زرد بود.

در ادامه‌ی روند ماجراهای مجموعه‌ی بلیک و مورتیمر، اولریک به اصلی‌ترین شخصیت منفی داستان‌ها بدل می‌گردد. در نتیجه‌ی مداخلات دو شخصیت «بلیک» و «مورتیمر» در نقشه‌های پلیدانه‌ی اولریک، این شخصیت شرور کینه‌ای عجیب از بلیک و مورتیمر به دل می‌گیرد و همواره سعی می‌کند دو دشمن خود را به روش‌های گوناگون از سرِ راه بردارد. البته در این میان، کینه‌ی اولریک از شخصیت پروفسور مورتیمر به مراتب شدیدتر است و هدفِ بیشتر تقابل‌های ماجراجویانۀ این شخصیت، اسارت، کشتن و نابودی مورتیمر است.

اولریک همچون بلیک مهارتی خاص در تغییر چهره دارد. او بارها در قالب شخصیت‌های مختلف فرو رفته و آن قدر در بازیگری و نقش‌آفرینی تواناست که حتی چندین بار موفق به فریب شخصیت باهوشی همچون پروفسور مورتیمر شده است. علاوه بر برخورداری از ذهنی خلاق و پویا، اولریک از لحاظ آمادگی جسمانی نیز مردی نیرومند است و در مبارزات تن به تن، به خوبی می‌تواند با حریفان دست و پنجه نرم کند.

اولریک در انواع و اقسام فعالیت‌های تبهکارانه حضور فعال داشته است؛ از جاسوسی و قاچاق گرفته تا نقش‌آفرینی در قالب یک مزدور پلید. او علاقۀ خاصی به اشیای مرموز، کمیاب و عتیقه (گنج) دارد و برای رسیدن به اهداف خبیثانۀ خود، از هر دستاویزی بهره می‌گیرد. اولریک در بعضی از داستان‌ها خود برنامه‌ریز و اجراگر نقشه‌های مخوف است و در بعضی دیگر از داستان‌ها، صرفاً بازوی اجراییِ شخصیتی مُتِنَفّذتر و پرقدرت‌تر است.

میل به قدرت و ثروت به قدری در شخصیت اولریک زیاد است که گاه او را به فکر تسلط بر کل زمین می‌اندازد. او از اعتماد به نفسی بسیار بالا برخوردار است و در برخی از داستان‌ها با استفاده از قدرت رهبری خود به زیردستان تحکم می‌کند.

پس‌زمینۀ شخصیتی مورتیمر کمی ابهام‌آمیز و ناشناخته است. در یکی از داستان‌ها اشاره می‌شود که او اصالتاً اهل اروپای مرکزی است اما توضیح بیشتری پیرامون زادگاه وی ارائه نمی‌گردد. با این حال، در برخی از منابع، هویت ملی او مجارستانی ذکر شده است.

در پایان، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که جیکابس، خالق آثار بلیک و مورتیمر، ظاهرِ شخصیت اولریک را بر اساس ویژگی‌های ظاهری خود طراحی کرده است. شباهت اولریک به جیکابس، در عکس زیر کاملاً مشهود است.

 


در تصویر سمت راست، «جیکابس» خالق کتاب‌های مصور «بلیک و مورتیمر»، و در تصویر سمت چپ، «سرهنگ اولریک» شخصیت منفی این سری آثار قابل مشاهده است.

 

 

 

دیدگاه‌ها  

 
0 # ALIIIII 1397-05-29 19:19
سلام سايت شما عالى است اگر روزى قابليت دانلود انيميشن در سايت تان فراهم شود فوق العاده خواهد شد.
پاسخ دادن | گزارش تخلف
 
 
+1 # جاکارتونی 1397-05-29 19:34
سلام بر شما.
ممنون از اظهار لطفتان. ما هم مثل شما دوست داریم قابلیت دانلود انیمیشن را در سایت فراهم کنیم ولی متأسفانه در حال حاضر زیرساخت‌ها و بسترهای لازم را برای پیگیری این امر در اختیار نداریم. امیدواریم روزی فرا برسد که بتوانیم این خواستۀ شما و خیلی دیگر از مخاطبان سایت را محقق کنیم.
پاینده باشید.
پاسخ دادن | گزارش تخلف
 

نوشتن دیدگاه

- برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را بدون نیاز به تأیید منتشر سازید، ابتدا به صورت «کاربرِ عضو» وارد سایت شده و سپس دیدگاه خود را ارسال نمایید. در صورتی که عضو نیستید، ابتدا در سایت ثبت نام نمایید.
- از درج نظرات حاوی مطالب غیراخلاقی، سیاسی، توهین‌آمیز و یا غیرمرتبط با موضوع، جداً خودداری فرمایید.
- از درج هر گونه تبلیغ، آدرس پستی یا اینترنتی، شمارۀ تلفن و مواردی از این قبیل در بخش دیدگاه‌ها جداً خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهدۀ تخلف، برخورد مقتضی انجام خواهد شد.
- سعی بر این خواهد بود تا نظرات کاربران میهمان (غیر عضو) در اسرع وقت منتشر گردد اما گاهی ممکن است انتشار آنها با تأخیری حداکثر 24 ساعته مواجه شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خانه شخصیت‌های انیمیشنی سرهنگ اولریک | Colonel Olrik

جدیدترین مطالب سایت

بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 90
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 87
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 88
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 92
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 51
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 159
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 53
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 74
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 82
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 83
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 124

تصویر تصادفی

Spongebob_Squarepants_A